Nemrég szó volt a 2011-es modellév "alappónijáról" nálunk is a Garázsban. Arról egy viszonylag átfogó képet kaphattatok, és már akkor tudtam, hogy nem mehetek el szó nélkül az izmosabb paci mellett sem. Név szerint a GT verzió következik most.
A Ford még időben kapcsolt, és az alapmotor után a GT-ben szolgálatot teljesítő, s már kissé megfáradt V8-asát is nyugdíjazta. Az új, nagy teljesítményű erőforrásával a Mustang GT ismét befűthet a riválisoknak! Nem volt kérdés, hogy hamarosan a 4,6 literes, 315 lóerős “Modular”-t is valami frissebbel cseréli a gyártó. Most megérkezett, a neve: “Coyote”.
A konkurencia nagyságrendekkel nagyobb teljesítménye is arra sarkallta a Fordot, hogy lépjen: a Camaro SS 6,2 literes V8-asa 426, míg a Challenger 6,1 literes HEMI-je 425 lóerőt teljesít. Az eleddig Mustang GT-erőforrásként szolgáló 4,6 literes V8-as 315 lóereje elég harmatos volt a fentiek ismeretében, ráadásul az új V6 is a fejére nőtt. A legendás 5,0 literes egységet pedig már régóta vissza kívánták csempészni a kínálatba.
Az új szív mindenképpen felfrissíti Amerika póniautóját, ami a kereslet növekedésében biztosan megmutatkozik majd. Az 5,0 literes, nyolchengeres V-motor a GT500-as hengerfejét kapta meg: az alumínium egység már DOHC (duplán felülvezérelt, felülszelepelt), ráadásul a Ford itt is beépíti a TI-VCT (Twin Independent Variable Camsaft Timing) változó szelepvezérlését, amellyel az erőforrás minden fordulatszámon maximálisan hatékony. A Ford Racing “Cammer” versenymotorja ihlette “Coyote”-blokk ezen fegyverzetével 412 lóerőt (6.500 f/min), valamint 530 Nm-t (4.000 f/min) produkál.
Az új motor nagyobb paraméterei következtében a fékeket is “doppingolni” volt kénytelen a Ford. A négytárcsafékes rendszer nem is lehetett kérdés, azonban már előre 14 collos tárcsák kerülnek a Brembo készletéből. Az autó menetdinamikai viselkedését pedig ESP kontrollálja. A hatfokozatú kézi, vagy automata sebességváltóval felvértezett új GT-modell gyorsulása még hivatalosan nem mért érték, a szakemberek szerint maximálisan elégedettek lennének 4,5 másodperccel, ami 4 tizeddel jobb, mint a kifutó modell hasonló produktuma. Az autó 19 collos kerekeken gördül, egyébként sok változás nincs a 2010-es GT-hez képest.
Az új motorral érkező típushoz ezen túl szériában jár a Ford MyKey nevű kényelmi rendszere, valamint egy garázsajtó-nyitó vezérlés is, de három új szín is kérhető lesz majd hozzá.
Friss beugatások