ide kattintva

Címkék

2010 (1) 2 in 1 (1) 4x4 (1) 599 (1) ??????????????? (1) abramovich (1) agyfasz (4) akrobata (1) alkohol (1) állás (1) alma (1) alvás (1) america (1) amerika (1) angeleyes (1) anyák napja (1) áprilisi tréfa (1) arc (1) audi (3) autó (98) automatizálás (1) autószerkezet (6) avatar (2) axe parody (1) a nő és a férfi működése (1) backdoor hacking (1) bagoly (1) bakik (1) baleset (1) balfasz (27) banán (1) barna (1) barna lány (1) béka (1) benzin (1) benzinkút (1) biblia (1) bikini (1) birka (1) bmw (6) bmw m3 gts (1) bölcsész (2) budapest tv (1) bugyi (1) bukás (2) buli (5) burnout (2) cápa (1) cargo bridge (1) cars (2) cd (1) celeb (1) celebkrva (3) cici (31) cigány (1) cipő (1) cnc (1) coca cola (1) coco (1) cola (1) come play (1) corsa (1) counter strike (1) crash art (1) csaj (1) csajok (15) csatatér (1) csirke fej (1) dagadt (1) daimler (1) dal (1) dávid sándor (1) dbs (1) della (1) dér heni (1) detroit (1) diesotto (1) disznótor (8) dob (1) dobos (1) dörzsi (1) dubstep (1) elnevezés (2) elnöki gép (1) első (1) elsősegély (1) elsüllyedt (1) ének (1) epic (2) esés (2) esések (1) este (2) etető hutty (1) eva longoria (1) ezmiez (56) f1 (3) f1 malaysia (3) f430 (1) f700 (1) fagyi (1) fail (5) family guy (2) fankadeli (2) fantázia (1) farsang (1) fehérnemű (2) féktárcsa (1) fellépés (1) fenék (3) fénykép (1) férfi (1) ferrari (5) foci (3) foci vb (1) fogaskerék (3) fogatlan (1) fogkrém (1) fogsor (1) főhe (20) forma 1 (9) fotel (1) fotózás (3) frissbeton (1) ftw (1) fuck (3) fűnyíró (1) futógép (1) gallardo (3) garázs előzetes (1) gépelemek (6) gépészmérnök (1) gépész suna (1) golf (2) gömbmotor (1) google (3) grill (1) gyártás (1) gyártás3 (1) gyártástechnológia (1) gyönyörű (1) gyorshír (1) g pont (1) h1 (1) h1n1 (1) hajtástech (1) háló (1) halottas kocsi (1) harmónika (1) hegesztés (3) helikopter (1) helyesírás (1) helyzethutty (1) helyzetjelentés (1) hétfő (1) hétvége (1) hibrid (1) híd (1) hídépítő (1) hinta (1) hirdetés (2) (1) hogyan készült (1) hólapát (1) hollókoszt (1) hol a hiba (1) honda reklám (1) hool (1) hőtan (1) hummer (4) hun (1) húsvét története (1) hutty (2) huttyogás (178) hutyutyu (2) hutyutyu f1 (1) hvtm (1) idióta (15) időmérő (1) inflagranti (1) interjú (1) ipar (1) ivászat (1) izom (1) japán (6) játék (6) jég (1) jegyzet (1) jelentkezés (1) jerry springer (1) jobbik (1) jóga (1) jóreggelt (14) justin bieber (1) kamu (1) kapucsínó (1) karambol (4) kard (1) katona (1) kávé (1) kémfotó (2) képek (93) képregény (1) képrejtvény (2) kína (3) kínai (1) kispöcs (1) kocka (2) kocsi (1) kocsinyitás (1) kocsi építés (1) kolitűz (1) köpet (1) korcs (1) korcsolya (1) környezet szennyezés (1) köszöntő (1) kowalsky (1) lada (1) lambo quad (1) lánc (1) land rover (2) léé (1) lego (1) lego beton (1) legyen ön is milliomos (1) lélegeztetés (1) leszbi (2) lexus (1) (1) locsoló vers (1) logikai játék (1) lotus (1) low rider (1) luxus (1) macska (1) madonna (1) maffia (1) magyar (4) magyarok (1) magyarország (1) mami (1) mammer (1) máónika show (1) március 15 (4) mark webber (1) másnap (3) másolat (1) matrica (2) mazda (2) mcdonalds (1) mclaren mp4 12c (1) megasztár (1) melós (2) mercedes (1) mercedes f1 (1) mérés (1) mérnök (1) miert jobb férfinak lenni (1) miért jobb nőnek lenni (1) miért pont hutyutyu (1) mikrobi (1) military (1) mindenkimeghalakocsiban (1) mmk (10) mondena (1) mónika (1) monnyonle (1) mostmegmutatomavilágnakmilyenkőgazdagvagyok (2) motor (2) moto gp (1) mrbean (1) msn vonaglás (1) műábra (3) műhely (3) munka (3) murcielago (2) mustang (3) naftalin ernő (1) napivicc (3) napsütés (1) német (1) nemzeti ünnep (1) nesquik (1) nhl (2) nigger (2) nissan (1) női röpi (1) nők (16) nőnap (2) nyár (1) nyf (19) nyf hónaptár (8) óceán (1) octavia (1) okosság (1) olaj (1) olajfolt (1) operatőr (1) orosz (2) országunk (1) őrültjó (1) ozone mama (1) paint pornó (1) pálcika (2) pályabejáró (2) pamela anderson (1) panoráma (1) parfüm (1) partyarc (1) pdtdi (2) pi (1) pia (2) pillanatkép (1) pilóta (1) pimp my ride policiaj edison (1) pirítós (1) pizza maffia (1) plakát (3) poén (105) politika (1) popsi (25) porsche 918 spyder (1) póz (2) pufi fánk (1) puncivirág (1) puska (1) quadster (1) random (2) random hutty (3) reggel (1) reggeli (1) régi (2) reklám (3) renault (2) rendőr (3) rendszám (1) rénszarvas (1) repülés (2) részeg (2) retekklub (2) retró (1) reugeto (1) rezsó (1) riherongy (1) robogó (2) robotzsaru (2) román (1) románia (1) röplabda (2) rubik kocka (1) rugó (1) sabrina (1) safety car (1) sanghai (1) schmitt (1) sexy (3) shelby (1) sirály (1) sírjakvagynevessek (1) skydive (1) sör (2) sörnyitó (1) south park (1) spanyol tengerpart (1) sport (6) start étterem (2) star trek (1) star wars (1) stohl (1) stohlmageddon (1) strand (1) suna (73) suv (1) suzuki (1) swift (1) szabadkőműves (1) szabadságharc (1) szamba (1) szavazás (11) szék (1) szekér (1) szemek (1) szemtől szemben (1) szennyezés (1) szigeti (1) szőke nő (8) szombat (1) szopás (2) szurkoló (1) találmány (1) tánc (2) tanga (2) tank (1) tankol (1) tanksapka (1) tavasz (2) táviránytó (1) távol kelet (1) technika (1) tél (1) tenisz (1) terepjáró (3) teszt (2) tésztahíd (1) tevepata (1) tigris disznó (1) toiformer (1) tökéletes (1) törés (1) törésteszt (2) tornász (1) történetünk (1) totálkár (1) toyota (2) trabant (1) trianon (1) trüsi (1) tükör (1) tuning show (2) tv (1) üdv újra (1) ugrás (1) ugró hutty (1) újratöltve (1) ülőizébigyó (1) usrael (1) út (1) választás (1) városi autó (1) vasárnap (1) venom gt (1) véradás (1) verseny (1) vezetés (40) vicc (2) vicces (37) video (3) villanymotor (1) visszapillantó (1) víz (1) vízmérték (1) vulkán (1) wc (1) whiteparty (1) wpww (1) yacht (1) zebra (1) zene (8) zenvo (1) zöld pokol (1) zonda (1) zztop (1)

Mik vogymuk?

Az oldal elsősorban a Nyíregyházi Főiskola Gépészeinek készült, hogy legyen valamilyen formában egy közösségi oldal, ahol anyagot, infót, szakmai érdekességeket, linkeket, vélt és valóban humoros matériát, asszonyt, állatot ésatöbbi... lehet megosztani. Ha bármit szeretnétek küldeni nekünk a fent említettek közül, azt a lenti e-mail és egyben msn címre toljátok, de izibe!

gepesz.nyf@gmail.com

Gergelynaptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

TOP Hvtm

Friss beugatások

GYIK

Jogi huttyogás

Az oldal szerkesztői kijelentik, hogy a honlap nem áll jogi kapcsolatban semmilyen hivatalos szervezettel és/vagy intézménnyel, köztük a Nyíregyházi Főiskolával sem. A megjelent tartalmakért felelősséget nem vállalunk. Az oldal segít, de nem oktat, viszont ápol és eltakar. Saját és olvasóink szórakoztatására hoztuk létre. A szerzőket sem a MOSZAD, sem a magyar kormány és egyéb terrorszervezet nem támogatja. A szüleink se túl gyakran. Élünk a szabad véleménnyilvánítási jogunkkal. Megsérteni senkit nem szándékozunk! A valós személyekkel bármilyen egyezés a véletlen műve lehet. Vágod?!

Lapszemle - Pumpe Düse Land Rover módra [episode 2]

2010.03.27. 19:21 | GUPPI | Szólj hozzá!

Címkék: autó land rover huttyogás pdtdi

(...)

A nyomásszabályzó egység

A nyomásszabályzó egység a hengerfejen található, helyigénye miatt az ötödik henger izzógyertyája már nem fért el, tehát az öthengerű motorhoz csak négy izzógyertya tartozik. PRE EU3 modelleknél csak két csatlakozót találunk a nyomásszabályzó egységen, az egyik a befolyó-, a másik pedig a visszafolyó ág. Az EU3 (Euro 3 normának megfelelő) modelleknél ez kiegészül a befecskendező szelepektől visszafolyó tüzelőanyag-csatlakozással. A nyomásszabályzó egység cseréje vagy kiszerelése esetén a hengerfej és az egység közti fém tömítést minden esetben ki kell cserélni!
A nyomásszabályzó szelep az egység alsó részén található. Feladata a szivattyú által előállított nyomás 4 bar értéken tartása. Ha a nyomás 4 bar fölé emelkedik a szelep kinyit, és a gázolaj a tüzelőanyag hűtőn és a szűrőn keresztül visszaáramlik a szivattyú nagynyomású részébe (második lépcső). A nyomásszabályzó nagynyomású (4 bar) befolyó ágára csatlakoztatva a nyomásmérőnket, ellenőrizhetjük a szivattyúnk helyes működését. Ha nem teljesíti a 4,0±0,1 bar-os tűrést (20±5˚C-on, 11,5±0,1 V tápfeszültség esetén) a tüzelőanyag-szivattyút cserélnünk kell.

 

nyomásszabályzó_land_rover_pdtdi

 

A nyomásszabályzó egység alkatrészei: A. PRE EU3 modell, 1. fémtömítés, 2. ház,
3. rögzítő csavar, 4. befolyó ág csatlakozója (≈4 bar), 5. visszafolyó ág csatlakozója
(tüzelőanyag-hűtőhöz), 6. hőmérséklet-érzékelő, 7. tömítés, 8., 11., 12. O-gyűrű,
9. Seger-gyűrű, 10. nyomásszabályzó szelep, 13. finomszűrő, 14. a befecskende-
zőktőlvisszafolyó ág (EU3 modelleknél), 15. ház (PRE EU3 modelleknél)

 

A tüzelőanyag-hűtő

A tüzelőanyag-hűtő a szívócső oldalára szerelt. Feladata a hengerfejtől visszafolyó tüzelőanyag hűtése. A hűtő termosztátja 70˚C-on nyit. A tüzelőanyag-hűtő alkalmazása elengedhetetlen, mivel a felhevült gázolaj a szűrőt és a gázolaj szintjelzőt károsíthatja, illetve a tüzelőanyag megfelelő hőmérsékleten tartása az emissziós követelmények teljesítésénél is nagy jelentőséggel bír.

 

pd_tüzelőanyaghűtő

 

 

 

 

 

 

 

 

A tüzelőanyag-hűtő

 

Az UI-befecskendező (Lucas EV1)

Az adagolóporlasztó belsejében dugattyú állítja elő a befecskendezéshez szükséges nagy nyomást. Dugattyúját a vezérműtengelyről himba működteti. A dugattyú felfelé haladása közben, a hengerfejben lévő csőből a nyomótér 4 bar nyomáson feltelik tüzelőanyaggal. Amikor a dugattyú lefelé halad, elzárja először a befolyó ágat, ám ameddig a mágnes szelep nyitva van a gázolaj a visszafolyó ágba áramlik ki az adagolóporlasztóból. Amikor a mágnes szelep elzárja a visszafolyó tüzelőanyag útját, megkezdődik a nyomásfokozás, majd 270 és 440 bar között a szeleptű elemelkedik a szelepülékről, megkezdődik a porlasztás. A maximális befecskendező nyomás PRE EU3 modellek esetén 1560 bar, EU3 modelleknél 1750 bar. A mágnes szelep zárásához szükséges 8 Amperes áramerősség a zárást követően lecsökken, a tartóáram 4 Amper lesz. Így elkerülhető a tekercs és a szelep túlzott felmelegedése, mitöbb, ezzel gyorsabb szelepnyitást ér el. Az áramfelvétel korlátozását a megfelelő feszültségértékek beállításával éri el a motorECU-egység.

 

pd_egység

 

Az adagolóporlasztó: 1. lökőrúd, 2. tekercs, 3. szelepülék, 4. mágnesszelep,
5.,6.,13. tüzelőanyag-csatorna, 7. szelepvezető, 8., szeleptű, 9., 11. rugótányér,
10. visszatérítő rugó, 12. dugattyú, 14. visszacsapó-szelep, 15. szervo-dugattyú

1500 min-1 fordulatszám eléréséig a befecskendezési ütem alatt a mágnes szelep kétszer nyit és zár, az egyébként keményen járó közvetlen befecskendezéses dízelmotor zajának csökkentése érdekében.
A befecskendezőszelepek cseréjekor, ki és beszerelése esetén az olajteret és a 4 bar-os tüzelőanyag-rendszert elválasztó O-gyűrűt, és az égésteret és a 4 bar-os rendszert elválasztó alátétet minden esetben az előírt szerszámmal ki kell cserélni! (Az O-gyűrű felhelyezésekor nem csavarodhat meg!)

 

pd_hengerfej_land_rover

 

Az adagolóporlasztó szerelése: 1. Rögzítő csavar (Meghúzási nyomaték: 32Nm),
LRT-12-154/1: gyári kiszerelő szerszám

Kódolt befecskendező szelepek

Az adagolóporlasztókat nagyon kis tűréssel állítják elő. Mivel ez a megkívánt adagolási pontossághoz nem elegendő, az elektronika segítségével korrigálnak ezen. A tökéletes korrekció elérése érdekében a befecskendező szelepeket a 256 tűrésmező egyikébe sorolják be. A „hovatartozásukat”, az öt karakterből álló betűkódot a mágnesszelep házán tüntetik fel. Az első két betű az ideális befecskendezés-kezdettől való eltérésről, a második kettő az ideális befecskendezés-befejezéstől való eltérésről ad információt, míg az ötödik betű (A, B vagy C) az alapjáraton mért értékektől való eltérésről tájékoztat. A betűkódot a motorECU-ba be kell programoznunk, így tudja csak az ECU elektronikusan kiegyenlíteni a szerkezet tűrésekből adódó eltéréseit. Ezt a metódust mind az új, mind pedig az esetlegesen, motoron belül felcserélt befecskendezők esetén el kell végezni! A kódok nem szekveciálisan, nem sorba rendezve következnek AA-tól ZZ-ig. A kódtábla kialakításakor az adott értékhez véletlenszerűen sorsoltak betűkódot, tehát ebből a kódból nem állapítható meg az, hogy két befecskendező szelep közül egyik, vagy a másik pontosabb-e; ezt csak az ECU tudja.

 

pdtdi_jeladó_land_rover

 

Az EUI betűkódjának kialakítása: 1. Általános szelepnyitás, -zárás, 2. Zárási idő
maximális tűrése, 3. Nyitási idő maximális tűrése, 4. Ideális szelepnyitás, -zárás

A páratlan hengerszámból adódó probléma és a roveres megoldás

Öt henger esetében mindegyik henger más és más főtengelyfoknál éri el a felső holtpontját. Azért, hogy gyorsan meghatározhatóvá tegyék azt, hogy az adott henger éppen a sűrítési ütem végén, vagy a kipufogás végén jár-e, a kettőstömegű lendkereket a kerülete mentén 10 fokokként, radiális irányba megfúrták. Harminchat lyuk helyett azonban csupán harmincegy lyukat fúrtak, ötöt véletlenszerűen elosztva kihagytak a kerületen. Legkésőbb a második „kihagyás” után az ECU már meg tudja határozni a főtengely elfordulási szögét, mi több ismeri ezáltal az adott dugattyú sebességét is. Mivel a sűrítési ütem végén levő hengerben az összenyomott levegő jelentősen lelassítja a dugattyút, a sebességkülönbségből meg tudja határozni a vezérlőegység, hogy éppen melyik felső holtpontját éri el az adott dugattyú. A felsőholtpont-jeladó zavart, vagy hiányzó jele esetén a motor nem indul be.

 

Néhány szerelési tanács

Ha úgy döntünk, hogy szerelünk, nem árt egy-két alapvető instrukciót betartanunk. Ha nyitott a tüzelőanyag-rendszer, ügyeljünk arra, hogy a szerkezetbe ne kerülhessen szennyeződés, mivel nincs lehetőség a szennyezett tüzelőanyag-csatornák tisztítására, a bejutott szennyeződés pedig könnyedén tönkre teheti a befecskendező szelepünket. A szétszerelt hengerfejet tilos bármilyen tisztítóberendezésben tisztító folyadékkal mosni! A rendszert megbontás után légteleníteni kell. A következő procedúra követendő akkor is, ha a rendszer levegőt szívott be.


            1. 15 másodpercre vegyük le a gyújtást!
            2. Adjuk rá a gyújtást és várjunk három percig!
            3. Teljesen benyomott gázpedál mellett indítsuk el a motort!



Ekkor az ECU-ban bekapcsolódik a légtelenítő funkció, 10 motorfordulat után négyszer a maximális tüzelőanyag-mennyiséget fecskendezi be. A levegő a befecskendező szelepeken át, távozik a rendszerből. Ha a motor nem indul be, ismételjük meg az eljárást! Hibátlan rendszer esetén ne folytassuk le ezt a metódust, mert ebben az esetben a motor feltöltődik gázolajjal!
Bár nem tértünk ki a gázpedálút-jeladó működésére, megemlítünk egy tipikus hibát, amit a motorirányító-egység ritkán tárol el. Ez a gázpedálút-jeladó egy kétutas (későbbi modellek esetén háromutas) potenciométer, melynél az egyik út esetében a feszültségjel 0-ról 5 Voltra emelkedik, míg a másik út esetében 5 Voltról 0-ra csökken lineárisan.

 

gázjeladó_land_rover_pdtdi

 

 A gázpedálút-jeladó feszültségjele: A. 1. érzékelő jele, B. 2. érzékelő jele,
C. 3. érzékelő jele (későbbi modelleknél!), D. feszültség [V], E. potenciométer
szögelfordulása [º] (≈pedálút), F. teljesen benyomott pedálhoz tartozó
szögelfordulás-mező

 

Teljes kiesését könnyedén felismerhetjük, ugyanis ekkor a motorunk csupán alapjáraton jár, hiába nyomjuk be a gázpedált. De mielőtt kicserélnénk a jeladót, ellenőrizzük, hogy megkapja-e a megfelelő tápot (5,0 Volt), illetve azt, hogy az ECU-ba menő vezetékekben nincs-e szakadás, esetleg zárlat.
Nehezen felismerhető viszont az a probléma, melyet a potenciométer csúszópályáinak berágódása, elkoszolódása, eloxidálódása eredményez. Rövid jelkiesés esetén a motor megtorpanással válaszol. Ez a hiba nagyon ritkán olvasható ki a hibakódtárolóból. Ebben az esetben két lehetőségünk marad a diagnosztika elvégzésére:


                   1. Lassan benyomott gázpedál mellett hallgatjuk a motort,
                       megkeressük a megtorpanáshoz tartozó gázpedálállást, és/vagy
                   2. a metódus közben oszcilloszkópon vizsgáljuk a gázpedálút-jeladó
                       feszültségjelének lefutását.



Bármilyen, a jelben jelentkező zavar esetén a jeladót cserélni kell!

  

pd_befecskendező_elem pd_érzékelő_elem

 

autótechnika

 

Igen! A héten elmaradt a csütörtöki Lapszemle rovat, ehelyett lett belőle szombati, ami ezentúl így is marad, kedves barátaim!

A bejegyzés trackback címe:

https://hutyutyu.blog.hu/api/trackback/id/tr991872613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása