ide kattintva

Címkék

2010 (1) 2 in 1 (1) 4x4 (1) 599 (1) ??????????????? (1) abramovich (1) agyfasz (4) akrobata (1) alkohol (1) állás (1) alma (1) alvás (1) america (1) amerika (1) angeleyes (1) anyák napja (1) áprilisi tréfa (1) arc (1) audi (3) autó (98) automatizálás (1) autószerkezet (6) avatar (2) axe parody (1) a nő és a férfi működése (1) backdoor hacking (1) bagoly (1) bakik (1) baleset (1) balfasz (27) banán (1) barna (1) barna lány (1) béka (1) benzin (1) benzinkút (1) biblia (1) bikini (1) birka (1) bmw (6) bmw m3 gts (1) bölcsész (2) budapest tv (1) bugyi (1) bukás (2) buli (5) burnout (2) cápa (1) cargo bridge (1) cars (2) cd (1) celeb (1) celebkrva (3) cici (31) cigány (1) cipő (1) cnc (1) coca cola (1) coco (1) cola (1) come play (1) corsa (1) counter strike (1) crash art (1) csaj (1) csajok (15) csatatér (1) csirke fej (1) dagadt (1) daimler (1) dal (1) dávid sándor (1) dbs (1) della (1) dér heni (1) detroit (1) diesotto (1) disznótor (8) dob (1) dobos (1) dörzsi (1) dubstep (1) elnevezés (2) elnöki gép (1) első (1) elsősegély (1) elsüllyedt (1) ének (1) epic (2) esés (2) esések (1) este (2) etető hutty (1) eva longoria (1) ezmiez (56) f1 (3) f1 malaysia (3) f430 (1) f700 (1) fagyi (1) fail (5) family guy (2) fankadeli (2) fantázia (1) farsang (1) fehérnemű (2) féktárcsa (1) fellépés (1) fenék (3) fénykép (1) férfi (1) ferrari (5) foci (3) foci vb (1) fogaskerék (3) fogatlan (1) fogkrém (1) fogsor (1) főhe (20) forma 1 (9) fotel (1) fotózás (3) frissbeton (1) ftw (1) fuck (3) fűnyíró (1) futógép (1) gallardo (3) garázs előzetes (1) gépelemek (6) gépészmérnök (1) gépész suna (1) golf (2) gömbmotor (1) google (3) grill (1) gyártás (1) gyártás3 (1) gyártástechnológia (1) gyönyörű (1) gyorshír (1) g pont (1) h1 (1) h1n1 (1) hajtástech (1) háló (1) halottas kocsi (1) harmónika (1) hegesztés (3) helikopter (1) helyesírás (1) helyzethutty (1) helyzetjelentés (1) hétfő (1) hétvége (1) hibrid (1) híd (1) hídépítő (1) hinta (1) hirdetés (2) (1) hogyan készült (1) hólapát (1) hollókoszt (1) hol a hiba (1) honda reklám (1) hool (1) hőtan (1) hummer (4) hun (1) húsvét története (1) hutty (2) huttyogás (178) hutyutyu (2) hutyutyu f1 (1) hvtm (1) idióta (15) időmérő (1) inflagranti (1) interjú (1) ipar (1) ivászat (1) izom (1) japán (6) játék (6) jég (1) jegyzet (1) jelentkezés (1) jerry springer (1) jobbik (1) jóga (1) jóreggelt (14) justin bieber (1) kamu (1) kapucsínó (1) karambol (4) kard (1) katona (1) kávé (1) kémfotó (2) képek (93) képregény (1) képrejtvény (2) kína (3) kínai (1) kispöcs (1) kocka (2) kocsi (1) kocsinyitás (1) kocsi építés (1) kolitűz (1) köpet (1) korcs (1) korcsolya (1) környezet szennyezés (1) köszöntő (1) kowalsky (1) lada (1) lambo quad (1) lánc (1) land rover (2) léé (1) lego (1) lego beton (1) legyen ön is milliomos (1) lélegeztetés (1) leszbi (2) lexus (1) (1) locsoló vers (1) logikai játék (1) lotus (1) low rider (1) luxus (1) macska (1) madonna (1) maffia (1) magyar (4) magyarok (1) magyarország (1) mami (1) mammer (1) máónika show (1) március 15 (4) mark webber (1) másnap (3) másolat (1) matrica (2) mazda (2) mcdonalds (1) mclaren mp4 12c (1) megasztár (1) melós (2) mercedes (1) mercedes f1 (1) mérés (1) mérnök (1) miert jobb férfinak lenni (1) miért jobb nőnek lenni (1) miért pont hutyutyu (1) mikrobi (1) military (1) mindenkimeghalakocsiban (1) mmk (10) mondena (1) mónika (1) monnyonle (1) mostmegmutatomavilágnakmilyenkőgazdagvagyok (2) motor (2) moto gp (1) mrbean (1) msn vonaglás (1) műábra (3) műhely (3) munka (3) murcielago (2) mustang (3) naftalin ernő (1) napivicc (3) napsütés (1) német (1) nemzeti ünnep (1) nesquik (1) nhl (2) nigger (2) nissan (1) női röpi (1) nők (16) nőnap (2) nyár (1) nyf (19) nyf hónaptár (8) óceán (1) octavia (1) okosság (1) olaj (1) olajfolt (1) operatőr (1) orosz (2) országunk (1) őrültjó (1) ozone mama (1) paint pornó (1) pálcika (2) pályabejáró (2) pamela anderson (1) panoráma (1) parfüm (1) partyarc (1) pdtdi (2) pi (1) pia (2) pillanatkép (1) pilóta (1) pimp my ride policiaj edison (1) pirítós (1) pizza maffia (1) plakát (3) poén (105) politika (1) popsi (25) porsche 918 spyder (1) póz (2) pufi fánk (1) puncivirág (1) puska (1) quadster (1) random (2) random hutty (3) reggel (1) reggeli (1) régi (2) reklám (3) renault (2) rendőr (3) rendszám (1) rénszarvas (1) repülés (2) részeg (2) retekklub (2) retró (1) reugeto (1) rezsó (1) riherongy (1) robogó (2) robotzsaru (2) román (1) románia (1) röplabda (2) rubik kocka (1) rugó (1) sabrina (1) safety car (1) sanghai (1) schmitt (1) sexy (3) shelby (1) sirály (1) sírjakvagynevessek (1) skydive (1) sör (2) sörnyitó (1) south park (1) spanyol tengerpart (1) sport (6) start étterem (2) star trek (1) star wars (1) stohl (1) stohlmageddon (1) strand (1) suna (73) suv (1) suzuki (1) swift (1) szabadkőműves (1) szabadságharc (1) szamba (1) szavazás (11) szék (1) szekér (1) szemek (1) szemtől szemben (1) szennyezés (1) szigeti (1) szőke nő (8) szombat (1) szopás (2) szurkoló (1) találmány (1) tánc (2) tanga (2) tank (1) tankol (1) tanksapka (1) tavasz (2) táviránytó (1) távol kelet (1) technika (1) tél (1) tenisz (1) terepjáró (3) teszt (2) tésztahíd (1) tevepata (1) tigris disznó (1) toiformer (1) tökéletes (1) törés (1) törésteszt (2) tornász (1) történetünk (1) totálkár (1) toyota (2) trabant (1) trianon (1) trüsi (1) tükör (1) tuning show (2) tv (1) üdv újra (1) ugrás (1) ugró hutty (1) újratöltve (1) ülőizébigyó (1) usrael (1) út (1) választás (1) városi autó (1) vasárnap (1) venom gt (1) véradás (1) verseny (1) vezetés (40) vicc (2) vicces (37) video (3) villanymotor (1) visszapillantó (1) víz (1) vízmérték (1) vulkán (1) wc (1) whiteparty (1) wpww (1) yacht (1) zebra (1) zene (8) zenvo (1) zöld pokol (1) zonda (1) zztop (1)

Mik vogymuk?

Az oldal elsősorban a Nyíregyházi Főiskola Gépészeinek készült, hogy legyen valamilyen formában egy közösségi oldal, ahol anyagot, infót, szakmai érdekességeket, linkeket, vélt és valóban humoros matériát, asszonyt, állatot ésatöbbi... lehet megosztani. Ha bármit szeretnétek küldeni nekünk a fent említettek közül, azt a lenti e-mail és egyben msn címre toljátok, de izibe!

gepesz.nyf@gmail.com

Gergelynaptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

TOP Hvtm

Friss beugatások

GYIK

Jogi huttyogás

Az oldal szerkesztői kijelentik, hogy a honlap nem áll jogi kapcsolatban semmilyen hivatalos szervezettel és/vagy intézménnyel, köztük a Nyíregyházi Főiskolával sem. A megjelent tartalmakért felelősséget nem vállalunk. Az oldal segít, de nem oktat, viszont ápol és eltakar. Saját és olvasóink szórakoztatására hoztuk létre. A szerzőket sem a MOSZAD, sem a magyar kormány és egyéb terrorszervezet nem támogatja. A szüleink se túl gyakran. Élünk a szabad véleménnyilvánítási jogunkkal. Megsérteni senkit nem szándékozunk! A valós személyekkel bármilyen egyezés a véletlen műve lehet. Vágod?!

Lapszemle - Pumpe Düse Land Rover módra [episode 1]

2010.03.27. 08:00 | GUPPI | 2 komment

Címkék: autó land rover pdtdi

Ezen a héten ezzel a viszonylag régebbi (már amennyire régi tud lenni egy pd rendszer) cikkel zavarom az állóvizet. Kicsit száraz a "kívülállóknak", de akit érdekel a téma annak  akár csemege is lehet. Mmm, finom cuki!

 

A személyautók adagolóporlasztójáról, azaz a Pumpe-Düse-ről legtöbbünknek a Bosch fejlesztésű befecskendező-rendszer és a Volkswagen konszern dízel-motorjai jutnak az eszünkbe. Az autós köztudatba beépítendő tárgyaljuk a következőkben a másik, a Rover cég saját fejlesztésű, TD5 névre hallgató, Lucas befecskendezőkkel szerelt motorját, pontosabban annak is a tüzelőanyag-rendszerét.

land_rover_pdtdi

 

A szigorodó környezetvédelmi előírások a Rover fejlesztőit is arra késztették, hogy a jól bevált 200 TDI és 300 TDI motorjaikat lecseréljék. Így kezdődött meg 1993-ban az új dízel-erőforrás fejlesztése, melyet aztán a BMW, a ’94-es tulajdonos váltást követően, már egyértelműen az új Land Rover 4x4 motorjának szánt.


A soros, öthengerű, 2498 köbcentis, turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezésű dízelmotorokat szériában 1999-től az Angliában épülő Discovery és Defender modellekbe szerelték, a Lucas által fejlesztett Unit Injector, adagolóporlasztó rendszerrel. Már az ún. PRE EU3 (Euro2 normának megfelelő) modelleknél elért 1560 bar-os maximális befecskendezési nyomás is ugrásszerű növekedést jelentett a korábbi 600 bar-os (300 TDI) maximális értékhez képest.

 



 

land_rover_pdtdi

 

A tüzelőanyag-rendszer:  A. PRE EU3 modell, 1. nagynyomású lépcső (4 bar), 
2. alacsonynyomású lépcső (0,75 bar), 3. durva szűrők, 4. szivattyú, 5. tüzelő-
anyagszivattyú-egység, 6. 0,75 bar-os visszafolyó ág (szűrőtől), 7. 0,75 bar-os
kilépő ág (szűrőbe), 8. 4 bar-os kilépő ág (hengerfejhez), 9. szűrőszellőztetés
csatlakozója, 10. tüzelőanyag-szűrő, 11. vízérzékelő, 12. tüzelőanyag-hűtő, 
13. nyomásszabályzó egység (EU3 modelleknél), 14., 16. adagolóporlasztó, 
15. nyomásszabályzó egység (PRE EU3 modelleknél)

 

Mit rejt a tüzelőanyag-tartály?

A 95 literes HMW-HDPE (High Molecular Weight - High Density Polyethylene) tartályban található az elektromos, kétlépcsős, görgőcellás tüzelőanyagszivattyú-egység, mely magában foglalja a gázolajszint-mérőt is. A gyújtás ráadása után a szivattyú működésbe lép, ám ha a motor három percen belül nem indul el, a motorirányító-egység lekapcsolja („time-out” állás). A számláló a gyújtás újbóli ráadása után természetesen újra indul. Erős ütközésnél, karambolnál az ún. ütközéskapcsoló (motortér tűzfalán található) leállítja a szivattyú energiaellátását.
A kétlépcsős tüzelőanyag-szivattyú első lépcsőben (30 dm3/h térfogatáram mellett) a gázolajat 0,75 bar nyomással keresztülnyomja a tüzelőanyag-szűrőn, mely a tartályon kívül helyezkedik el. A megszűrt tüzelőanyag visszatér a szivattyú második lépcsőjébe, ahonnan aztán 4 bar-ral (180 dm3/h térfogatáram mellett), másodszor is kilépve a tartályból, a hengerfejbe jut. A szivattyú maximális áramfelvétele 15 Amper, 12,5 Volt feszültség mellett. A gázolajszintmérő kivezetésein mérhető feszültségérték változását, egy potenciométer ellenállásának változtatásával valósítja meg. (Teli tartályhoz tartozó ellenállásérték: 15 Ohm, teljesen üres tartályhoz tartozó ellenállásérték: 245 Ohm.) A két részegységnek egy közös, négy pines, elektromos csatlakozója van; egy-egy pin a tüzelőanyag-szivattyú tápellátását, ill. testelését, míg a másik kettő a szintjeladó ki- és bemeneti jeltovábbítását szolgálja.
A tüzelőanyag-szivattyú javítása, cseréje a tartály leszerelése nélkül is kivitelezhető. A csomagtérben (három üléssoros modelleknél a harmadik üléssort kiemelve) a padlószőnyeg alatt egy hat csavarral rögzített védőlemez található. Ezt eltávolítva férünk hozzá a szivattyú elektromos csatlakozójához és a tüzelőanyagvezeték-csatlakozókhoz. Ezen a nyíláson keresztül egy speciális roveres (LRT-19-009 gyári számú) szerszámmal kiszereljük a rögzítő gyűrűt, majd kiemeljük a pumpát.

 

land_rover_pdtdi_pumpa

 

A tüzelőanyag-szivattyú: 1. lángizzító tüzelőanyag csatlakozó, 2. szűrőszellőztetés
csatlakozója, 3. magasnyomású elfolyó ág (≈4 bar, hengerfejhez), 4. 0,75 bar-os
kilépő ág csatlakozója (szűrőbe), 5. 0,75 bar-os visszafolyó ág csatlakozója
(szűrőtől), 6. tápvezeték, 7. rugalmas csatlakozó elem, 8. gázolajszint-mérő,
9. szívótér, 10. durva szitaszűrő, 11. gázolajszint-mérő úszója, 12. a szivattyú 
elektromos csatlakozója, 13. kétlépcsős szivattyú, 14. 0,75 bar-os visszafolyó ág,
15. elektromos csatlakozó 

A tüzelőanyag-szűrő

Az ultra-finom (3-5 mikronos részecske szűréshatárú) tüzelőanyag-szűrő a jármű hátsó részén, a tartály jobb oldalán található, az alvázhoz rögzítve. Négy csatlakozó csőcsonk található a szűrőn; egy a szivattyúból érkező 0,75 bar-os nyomású ág, egy, az ugyanezen a nyomáson lévő, de már megszűrt ág, a nyomásszabályzóból a tüzelőanyag-hűtőn keresztül befolyó ág és a szűrőszellőztetés. A szűrőberendezés szűrő része leszerelhető, cserélhető.

 

land_rover_pdtdi_szűrő

A tüzelőanyag-szűrő: 1. szűrőtartó,  2. rögzítő csavaranya,  3. rögzítő csavar,
4. gumitömítés, 5. vízérzékelő, 6. szűrő, 7. levegő leválasztó szelep, 8. szűrő-
szellőztetés csatlakozója, 9. alátét, 10. 0,75 bar-os befolyó ág (szivattyútól) 

Ha a szűrőből kilépő, a szivattyú második lépcsőjéhez visszafolyó ágban a nyomás nincs a 0,75±0,25 bar-os tűrésmezőben (20±5˚C-on, 11,5±0,1 V tápfeszültség esetén) a szűrőt le kell cserélnünk.
A szűrő vízleválasztására is alkalmas, a berendezés alján vízérzékelő található. A szenzorhoz három pines csatlakozó tartozik. Egyik érintkezőn kapja az akkumulátortól a tápfeszültséget, a másik érintkezőn a műszerfalon lévő visszajelző lámpához továbbít feszültség jelet, míg a harmadik a testelést szolgálja. Ha az érintkezőket gázolaj „köti össze” 15 mA áram folyik a visszajelző lámpa vezetékén, mely nem elegendő a LED kigyulladásához. Ha azonban a szenzorban lévő közeg víz, a 130 mA-s áram hatására kigyullad a figyelmeztető jelzés.

 

A tüzelőanyag-szűrő utáni nyomás mérése gyári szerszámokkal

 

Folytatása következik...Este

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hutyutyu.blog.hu/api/trackback/id/tr971871854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ungabunga · http://hatter24.hu 2010.03.28. 18:26:22

Én csak azt tudom mondani, hogy Te tényleg biztosan értesz az autó minden egyes porcikájához :)

GUPPI · http://hutyutyu.blog.hu/ 2010.03.28. 21:04:15

hát még az hogy ért hozzá, aki írta az eredeti cikket.
süti beállítások módosítása