ABT Audi R8 GT R - 620 lóerő és kockahas
Az Audi R8 szériaállapotában sem egy lassú szekér, ám az ABT Sportsline műhelyében igazi atlétává változott át, melyen egy gramm felesleg sincsen. A kétüléses sportkocsit versenyalkatrészekkel hozták bajnoki formába, megszabadították minden fölösleges kilótól, s a tízhengeres erőforrás teljesítményét 620 lóerőre tornászták fel. Az eredmény 10 másodpercen belüli gyorsulás 200 km/órára. A karbontestű R8 GT R-ből összesen 25 példányt készítenek.
A géptető, az első és a hátsó szoknya, az állítható hátsó szárny, a hátsó fedél, a külső tükrök háza és az ajtók mögötti oldalelemek szénszálasak, míg az oldalablakok Makrolonból, egy high-tech polikarbonát anyagból készültek. Az ABT R8 GT R pontosan egy mázsával könnyebb, mint a gyári megfelelője.
Belül gyönyörű, steppelt ülőlapos Recaro versenyülések, 4-pontos övek, rozsdamentes acél merevítő csövezés, tűzoltó berendezés és ABT karbon sportkormány emelik a pulzusszámot. Az ABT-nél azt tanácsolják, hogy a kuncsaftok alkalmanként vigyék ki versenypályára autójukat, mert feledhetetlen élményben lesz részük. Különösen azért, mert mindegyik GT R-hez alapáron mellékelnek versenyoverált, sisakot, cipőt és kesztyűt, a fedélzeten pedig videorögzítő és adatrögzítő rendszer működik.
Az Audi R8 5.2 V10 FSI gyárilag 525 tagú ménessel rendelkezik, de az ABT boszorkánykonyhájában ehhez még 95-öt tereltek. A megizmosított és lefogyasztott R8 így impresszív menetteljesítményeket produkál: 0-100 km/órára 3,2 másodperc, 200 km/órára pedig 9,9 másodperc alatt gyorsít. Természetesen a futómű és a fékrendszer is felnő a feladathoz, előbbi állítható magasságú és keménységű, profi darab, utóbbi pedig módosított kerámiatárcsákkal operál. Az ABT felnik tekintetében sem nyúlt mellé: a 19 colos, könnyű CR típusú görgők jól illenek a brutális megjelenésű R8-hoz.
Az ABT R8 GT R minden részletén tetten érhető a német műhely autósport iránti lelkesedése.
Friss beugatások