Ha este 12 akkor Defender. Ennek a két dolognak semmi köze egymáshoz. A Land Rover egyik legnépszerűbb gépjármű csoportjáról van szó. Csoport ugyanis a Defender a "régi" stílust őrző és igen nagy népszerűségnek örvendő terepjárókról van szó. Ha szögletes, akkor csak az igazi. Személyes tapasztalataim nincsenek. Sajnos nem volt még alakalmam vezetni egyet sem, de a tesztek és a felhasználók száma szerint a Land Rover jelesre vizsgázott. A tapasztalatok hiánya miatt mások tapasztalatára kell hagyatkoznom. Szóval mielőtt ezt elkezdtem írni egy jó 3 órát anyagok keresésével és olvasásával töltöttem. A sok információból igyekeztem kiszűrni a lényeget és érdekességeket.
Jöjjön aminek jönnie kell!
Hát nem gyönyörű?!
Ezt inkább kijelentem. Egyértelmű Defender stílus jegyek. 3 kerek dolog van benne meg rajta. A kerekek, a kormány és a lámpák. Ha találtok rajta még akkor jelezzétek. Egyébként az olvasottak alapján ezekbe a beszállás körülményes, de ugyanakkor ha megszokod az érzés magáévá tesz. Gondoljunk bele nincs fellépő és a tetőbe vagy a kormányba kapaszkodva tudunk beszállni. Gyakorlatilag fel kell kapaszkodni. Innen következik már, hogy ez nem hobbi célra készült. Főleg akkor döbbenhetünk rá erre mikor lenézünk a többi alatunk közlekedő járműre.
Na de mielőtt folytatnám a belső leírását nézzük meg az elejét.
A hűtő rács és a lámpák az index búrák maradtak a régiek. De nem is kell hozzá nyúlni hisz ez így tökéletes ami tökéletes azt már csak elrontani lehet. Ez az együttes teszi markánssá erőssé a küllemét a Defendernek.
A műszerfalról: nekem személy szerint a Lada Niva jut eszembe, de mit akarok egyszerű nem kell a sok elektromos kütyü. Gondold el milyne poén automosásnál nem kell felhúzni az ablakot, becsapatsz egy kicsit úgy sem árt neki. Így legalább kifolyik a sár belülről is. Mit mondhatnék? Férfias belső és kész, annyi amennyi és pont elég az az ennyi.
A belsőről: állítólag a kocsi új szaga elég kellemetlen, de az ülésbe jókat lehet izzadni, ami megy az új szaghoz. Szóval tökéletes párosítás. Hangszigetelés nincs. Érezni és hallani is a motort.
Sajátosságok: minnél egyszerűbb annál tartósabb, ez még 40 év múlva is jármű lesz. Igényes munka igényeseknek. Parkolni nehéz vele, slaggal lehet mosni belülről, nehéz váltani, büdös, de viszont árkon bokron mehetünk vele. A parkolás formájából adódan egyszerű, ha hátúlra van felszerelve a pótkerék az a kilátásban zavarhat. Csomagtér a platón van dögivel. A sár és a horpadás is jól áll neki. Gyakorlatilag mindenhol találunk belőle. Mindenhol használják. Briteknél munkás autó, ott még csak drágának sem minősül!
Na azért vannak itt ívek is!!!
Defender 110 Crew Cab adatok
Hosszúság: 4439 mm Szélesség: 1790 mm Magasság: 2076 mm Tengelytáv: 2794 mm Első terepszög: 50 fok Hátsó terepszög: 34 fok Gázlómagasság: 500 mm (szívócső-hosszabbítás nélkül) Teljesítmény: 122 LE / 4200 rpm Nyomaték: 300 Nm/1950 rpm |
Friss beugatások