600 lóerő 8 hengerből és: a McLaren Mercedes segítsége nélkül hozta világra az MP4-12C-t. Nem egyedi darabnak készült és fel is kavarhatja a Ferrari, Lamborghini vagy a Porsche vizeit.
A McLaren egy újabb szupersport autót épített. Csakúgy, mint a Forma1-ben, a McLaren utcai változatánál is törekedni kell a költségcsökkentésre, különben világéletében kisszériás marad (ami nem feltétlenül baj). Az ára 150. 000-190. 000 Euró között lesz, ami nagyjából 50 millió forintnak felel meg. Nem kifejezetten a Bugatti Veyron konkurensének szánják, sokkal inkább a Poerche 911 Gt3 a Ferrari 458 Italia, vagy akár az Aston Martin DB9 az ellenfele. És ezúttal a Forma1-es partner, a Mercedes semmit nem segített.(Egyesek szerint emiatt a gyári Merci bedurcizott, kezdett eltávolodni a szép közös múltú partnerétől és vette meg a Brown nagy részét, gyári csapatnak tekintve azt...Ki hitte volna..?:S) Még alkatrészeket sem szállítottak, mint korábban. Ez egy abszolút a McLaren házán belül épült sportautó. Minden porcikájában McLaren.
Bárki, aki ebben a kategóriában igazán nagy név akar lenni, egy valamit sosem felejthet el: az út a csúcsra a nyers erőn át vezet. A McLaren útja a következő: 3,8 literes, V8-as, dupla turbófeltöltő, és változtatható szelepvezérlés a 600 lóerőnek és a 600 Nm-es forgatónyomatéknak. A rendszer akár percenként 8500-at is forog, de már 2000-res fordulatszámnál is leadja a teljesítmény 80%-át. A McLaren új, utcai autója nemcsak gyors, hanem takarékos is lesz, bár konkrétumokkal még nem szolgálhatunk.
Az erőpárbajban nem utolsó szempont a váltó. Az MP4-12C 7 sebességes duplakuplungos váltója fantasztikus. A fokozatokat a kormány mögötti kapcsolóval lehet váltani. A duplakuplungnak köszönhetően a következő sebességfokozat már a váltás előtt készenlétben áll. Sokkal rövidebb a kapcsolási idő, mintha csak egy kuplung állna a sofőr rendelkezésére. Így az autó sokkal dinamikusabb.
Különböző menetprogramok közül lehet választani az út során, melyek az adaptív felfüggesztést, az ESP-t, a kipörgésgátlót állítják, de van benne egy Forma1-ből kölcsönzött fékrásegítő rendszer is (Assistenzsystem Brake Steer). A kanyar belső ívénél lévő kereket fékezi jobban, így akadályozza meg, hogy az autó alulkormányzottá váljon.(piros ponty:D)
A McLaren mindig is sokat kölcsönzött a Forma1-es technikából. A kétszemélyes sportautó alapját egy kagyló alakú szénszálas elem adja (Jakuzzi:D), ami mindössze 80kg (!).Ezt egészítik ki a különböző alumínium elemek, így az MP4-12C nemcsak könnyű, de nagyon biztonságos is. Az egész karosszériát a súlycsökkentés jegyében tervezték, így érthető, hogy a szénszál dominál benne. Ahhoz, hogy egy ilyen könnyű és gyors autót biztonsággal meg is lehessen állítani, célszerű a kerámiafékeket is megrendelni.
Elől 19 colos, hátul 20 colos szuperkönnyű papucsokon fekszik a kasztni. Az optimális súlyeloszlás miatt a motor az autó közepére került. Hátul van még a hűtő, mely dupla légbeszívóval hűti a V8-ast. A motorháztető alatt van egy kicsi csomagtér. Az éjszakai vezetést Xenon fényszórók varázsolják nappalivá, míg a helyzetjelzőket LED-technikával oldotta meg a brit autógyár.
A McLaren új sportautója kívülről is lélegzetelállító. Az óriási, trapézformájú kipufogó mágnesként vonzza a tekintetet. A hátsó spoiler a kocsi teljesítményéhez képest visszafogott. Nincs is szükség nagyobbra, mert az autó alján egy diffúzor felel az optimális leszorítóerőért. Madártávlatból is vethetünk egy pillantást a brutális V8-asra a hátsó szélvédőn keresztül. Az ajtók felfelé nyílnak hihetetlen látványt kölcsönözve a sportautónak.
Ellentétben a McLaren F1-el a sofőr nem középen ül. Belül szinte minden bőrből készült. A középkonzol közepén egy érintőképernyő jeleníti meg a navigációt vagy akár az audiorendszert. Ez alatt helyezkedik el a klíma. Az egész beltér egy repülőgép belsejére emlékeztet. A McLaren 2011-től évi 1000 darab eladását tervezi, melynek a felét az Egyesült Államokbeli és a Nagy-Britanniai piacra szánja.
Vélemény:
Az autó a külseje nem igazán karakteres, kicsit mintha le lenne maradva a mai design-tól, de lehet a gyárnak nem is a külső a legfontosabb, hanem a Forma 1-ből átvett újítások. A belső annál inkább egyedi, egy kétszemélyes űrhajóra emlékeztet. Hátha a következő star warsban feltűnik a gép:P. Az, hogy takarékos, ebben a szegmensben szerintem nem mérvadó, inkább csak plusz-nak könyveli el az ember. Ami még fontos, a biztonság. Erről a Jacuzzi gondoskodik.. :D
Forrás: autobild
Friss beugatások