Ennek az elgondolásnak lett az eredménye az ST1. S, mint supercharger (kompresszoros) T, mint turbófeltöltős és 1, vagyis az első modelljük. Az egész autó gerincalvázra épül, hasonlóan, mint a Lotus Elise esetében. A felfüggesztés mind a négy sarokban kettős keresztlengőkaros és háromutas Öhlins állítható lengéscsillapítók gondoskodnak a megfelelő úttartásról.
A motort hosszában építették be közvetlenül az utascella mögött, az egyéb alkatrészek, mint például a hűtő és az üzemanyagtank pedig a súlyarányra ügyelve vannak elhelyezve az autó tömegközéppontja körül. A karosszériát pár helyen fényezés nélkül hagyták, hogy előbújhasson a karbonszálas műanyag.
Miután életre keltettük a hét literes V8-ast, három motorhangolási mód közül választhatunk. Már a legalsó (normál) állásban is 650 lóerő maximális leadására képes az ST1, sport módban már 200-al több fogja szaggatni az aszfaltot, race-re kapcsolva pedig kihasználhatjuk a motor teljes potenciálját, szabadjára engedve mind az 1104LE-t! A kipörgésgátlót is ennek megfelelően működteti az elektronika, normál fokozaton keményen felügyel, sport módban már kevésbé fogja a kezünket, race esetében pedig abszolút magunkra vagyunk utalva.
A manuális hatsebességes váltó határozottan kapcsolható
Később lehet majd választani három futómű beállítás közül – komfort, normál és sport – , de az Öhlins mérnökei akár harminc különbözőt beállítást és tudnának biztosítani a lengéscsillapítóikhoz, viszont ez feleslegesen sok lenne a ST1 jövendőbeli vásárlóinak. Mind a tizenötnek. Ennyi fog készülni a Zenvo első szupersportkocsijából, exkluzivitását pedig az ára is biztosítja: 865 000 eurót (234 000 000 forint) fognak kérni a dán ritkaságért.
Forrás: autotimes.hu
Friss beugatások