ide kattintva

Címkék

2010 (1) 2 in 1 (1) 4x4 (1) 599 (1) ??????????????? (1) abramovich (1) agyfasz (4) akrobata (1) alkohol (1) állás (1) alma (1) alvás (1) america (1) amerika (1) angeleyes (1) anyák napja (1) áprilisi tréfa (1) arc (1) audi (3) autó (98) automatizálás (1) autószerkezet (6) avatar (2) axe parody (1) a nő és a férfi működése (1) backdoor hacking (1) bagoly (1) bakik (1) baleset (1) balfasz (27) banán (1) barna (1) barna lány (1) béka (1) benzin (1) benzinkút (1) biblia (1) bikini (1) birka (1) bmw (6) bmw m3 gts (1) bölcsész (2) budapest tv (1) bugyi (1) bukás (2) buli (5) burnout (2) cápa (1) cargo bridge (1) cars (2) cd (1) celeb (1) celebkrva (3) cici (31) cigány (1) cipő (1) cnc (1) coca cola (1) coco (1) cola (1) come play (1) corsa (1) counter strike (1) crash art (1) csaj (1) csajok (15) csatatér (1) csirke fej (1) dagadt (1) daimler (1) dal (1) dávid sándor (1) dbs (1) della (1) dér heni (1) detroit (1) diesotto (1) disznótor (8) dob (1) dobos (1) dörzsi (1) dubstep (1) elnevezés (2) elnöki gép (1) első (1) elsősegély (1) elsüllyedt (1) ének (1) epic (2) esés (2) esések (1) este (2) etető hutty (1) eva longoria (1) ezmiez (56) f1 (3) f1 malaysia (3) f430 (1) f700 (1) fagyi (1) fail (5) family guy (2) fankadeli (2) fantázia (1) farsang (1) fehérnemű (2) féktárcsa (1) fellépés (1) fenék (3) fénykép (1) férfi (1) ferrari (5) foci (3) foci vb (1) fogaskerék (3) fogatlan (1) fogkrém (1) fogsor (1) főhe (20) forma 1 (9) fotel (1) fotózás (3) frissbeton (1) ftw (1) fuck (3) fűnyíró (1) futógép (1) gallardo (3) garázs előzetes (1) gépelemek (6) gépészmérnök (1) gépész suna (1) golf (2) gömbmotor (1) google (3) grill (1) gyártás (1) gyártás3 (1) gyártástechnológia (1) gyönyörű (1) gyorshír (1) g pont (1) h1 (1) h1n1 (1) hajtástech (1) háló (1) halottas kocsi (1) harmónika (1) hegesztés (3) helikopter (1) helyesírás (1) helyzethutty (1) helyzetjelentés (1) hétfő (1) hétvége (1) hibrid (1) híd (1) hídépítő (1) hinta (1) hirdetés (2) (1) hogyan készült (1) hólapát (1) hollókoszt (1) hol a hiba (1) honda reklám (1) hool (1) hőtan (1) hummer (4) hun (1) húsvét története (1) hutty (2) huttyogás (178) hutyutyu (2) hutyutyu f1 (1) hvtm (1) idióta (15) időmérő (1) inflagranti (1) interjú (1) ipar (1) ivászat (1) izom (1) japán (6) játék (6) jég (1) jegyzet (1) jelentkezés (1) jerry springer (1) jobbik (1) jóga (1) jóreggelt (14) justin bieber (1) kamu (1) kapucsínó (1) karambol (4) kard (1) katona (1) kávé (1) kémfotó (2) képek (93) képregény (1) képrejtvény (2) kína (3) kínai (1) kispöcs (1) kocka (2) kocsi (1) kocsinyitás (1) kocsi építés (1) kolitűz (1) köpet (1) korcs (1) korcsolya (1) környezet szennyezés (1) köszöntő (1) kowalsky (1) lada (1) lambo quad (1) lánc (1) land rover (2) léé (1) lego (1) lego beton (1) legyen ön is milliomos (1) lélegeztetés (1) leszbi (2) lexus (1) (1) locsoló vers (1) logikai játék (1) lotus (1) low rider (1) luxus (1) macska (1) madonna (1) maffia (1) magyar (4) magyarok (1) magyarország (1) mami (1) mammer (1) máónika show (1) március 15 (4) mark webber (1) másnap (3) másolat (1) matrica (2) mazda (2) mcdonalds (1) mclaren mp4 12c (1) megasztár (1) melós (2) mercedes (1) mercedes f1 (1) mérés (1) mérnök (1) miert jobb férfinak lenni (1) miért jobb nőnek lenni (1) miért pont hutyutyu (1) mikrobi (1) military (1) mindenkimeghalakocsiban (1) mmk (10) mondena (1) mónika (1) monnyonle (1) mostmegmutatomavilágnakmilyenkőgazdagvagyok (2) motor (2) moto gp (1) mrbean (1) msn vonaglás (1) műábra (3) műhely (3) munka (3) murcielago (2) mustang (3) naftalin ernő (1) napivicc (3) napsütés (1) német (1) nemzeti ünnep (1) nesquik (1) nhl (2) nigger (2) nissan (1) női röpi (1) nők (16) nőnap (2) nyár (1) nyf (19) nyf hónaptár (8) óceán (1) octavia (1) okosság (1) olaj (1) olajfolt (1) operatőr (1) orosz (2) országunk (1) őrültjó (1) ozone mama (1) paint pornó (1) pálcika (2) pályabejáró (2) pamela anderson (1) panoráma (1) parfüm (1) partyarc (1) pdtdi (2) pi (1) pia (2) pillanatkép (1) pilóta (1) pimp my ride policiaj edison (1) pirítós (1) pizza maffia (1) plakát (3) poén (105) politika (1) popsi (25) porsche 918 spyder (1) póz (2) pufi fánk (1) puncivirág (1) puska (1) quadster (1) random (2) random hutty (3) reggel (1) reggeli (1) régi (2) reklám (3) renault (2) rendőr (3) rendszám (1) rénszarvas (1) repülés (2) részeg (2) retekklub (2) retró (1) reugeto (1) rezsó (1) riherongy (1) robogó (2) robotzsaru (2) román (1) románia (1) röplabda (2) rubik kocka (1) rugó (1) sabrina (1) safety car (1) sanghai (1) schmitt (1) sexy (3) shelby (1) sirály (1) sírjakvagynevessek (1) skydive (1) sör (2) sörnyitó (1) south park (1) spanyol tengerpart (1) sport (6) start étterem (2) star trek (1) star wars (1) stohl (1) stohlmageddon (1) strand (1) suna (73) suv (1) suzuki (1) swift (1) szabadkőműves (1) szabadságharc (1) szamba (1) szavazás (11) szék (1) szekér (1) szemek (1) szemtől szemben (1) szennyezés (1) szigeti (1) szőke nő (8) szombat (1) szopás (2) szurkoló (1) találmány (1) tánc (2) tanga (2) tank (1) tankol (1) tanksapka (1) tavasz (2) táviránytó (1) távol kelet (1) technika (1) tél (1) tenisz (1) terepjáró (3) teszt (2) tésztahíd (1) tevepata (1) tigris disznó (1) toiformer (1) tökéletes (1) törés (1) törésteszt (2) tornász (1) történetünk (1) totálkár (1) toyota (2) trabant (1) trianon (1) trüsi (1) tükör (1) tuning show (2) tv (1) üdv újra (1) ugrás (1) ugró hutty (1) újratöltve (1) ülőizébigyó (1) usrael (1) út (1) választás (1) városi autó (1) vasárnap (1) venom gt (1) véradás (1) verseny (1) vezetés (40) vicc (2) vicces (37) video (3) villanymotor (1) visszapillantó (1) víz (1) vízmérték (1) vulkán (1) wc (1) whiteparty (1) wpww (1) yacht (1) zebra (1) zene (8) zenvo (1) zöld pokol (1) zonda (1) zztop (1)

Mik vogymuk?

Az oldal elsősorban a Nyíregyházi Főiskola Gépészeinek készült, hogy legyen valamilyen formában egy közösségi oldal, ahol anyagot, infót, szakmai érdekességeket, linkeket, vélt és valóban humoros matériát, asszonyt, állatot ésatöbbi... lehet megosztani. Ha bármit szeretnétek küldeni nekünk a fent említettek közül, azt a lenti e-mail és egyben msn címre toljátok, de izibe!

gepesz.nyf@gmail.com

Gergelynaptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

TOP Hvtm

Friss beugatások

GYIK

Jogi huttyogás

Az oldal szerkesztői kijelentik, hogy a honlap nem áll jogi kapcsolatban semmilyen hivatalos szervezettel és/vagy intézménnyel, köztük a Nyíregyházi Főiskolával sem. A megjelent tartalmakért felelősséget nem vállalunk. Az oldal segít, de nem oktat, viszont ápol és eltakar. Saját és olvasóink szórakoztatására hoztuk létre. A szerzőket sem a MOSZAD, sem a magyar kormány és egyéb terrorszervezet nem támogatja. A szüleink se túl gyakran. Élünk a szabad véleménnyilvánítási jogunkkal. Megsérteni senkit nem szándékozunk! A valós személyekkel bármilyen egyezés a véletlen műve lehet. Vágod?!

Mercedes DiesOtto

2010.06.03. 16:18 | GUPPI | Szólj hozzá!

Címkék: mercedes autó technika huttyogás f700 diesotto

Nem olyan régen már volt szó itt a blogon a Diesotto rendszerről, amiben megemlítésre került az F700-as Merdzsó konstrukció is. A HCCI égésfolyamatot megvalósító, DiesOtto-nak elnevezett motorkoncepciójuk köré F700 néven egy komplett autót is terveztek. Gondoltam nem mehetek el szó nélkül emellett sem, márcsak abból az önző okból sem, hogy nekem eléggé felkeltette az érdeklődésemet ez a technológia. Igaz, ez is kezd átmenni a lágymeleg hibrid irányba, de szerencsére nem teljesen az, szerintem. Ezt csak azért említettem, mert abból nem engedek, hogy az AUTÓ az benzinnel vagy gázolajjal működik! Amit konnektorra dugnak, az dodzsem. Csókolom.

 

F700

A Mercedes az IAA-n mutatta be Frankfurtban az F700 nevű koncepcióautóját, amelyben számos új megoldással találkozhatott az autók iránt fogékony nagyközönség. Már-már úgy tűnt, hogy az F700-ban csak a „csali” a HCCI DiesOtto-motor, és inkább a többi járműtechnikai újdonságot kívánták bemutatni. Így például megtaláljuk benne az útminőséget egy lézerszkenner segítségével előzetesen vizsgáló, majd a kapott jelek alapján az ABC (Active Body Control) rendszerű futómű beállításait módosító, PRE-SCAN névre keresztelt rendszer, a Head-up Display-t magában foglaló SERVO-HMI (Human Machine Interface), a beszédvezérlést lehetővé tevő COMAND rendszer, adaptív LED világítótestek, illetve egy teljesen új „anyósülés” koncepció, hogy csak a lényegesebb tételeket említsük. A kísérleti jármű megfelelő mozgatásáról egy teljesen újfajta hibridhajtási rendszer gondoskodik.

 

  

DiesOtto

Az F700 hajtási rendszere egyesíti magában a benzinesek csekély károsanyag-kibocsátását a dízelek csekély fogyasztásával. Annak érdekében, hogy ezt elérjék, a mérnökök nagy szériában már bizonyított technológiákhoz adaptáltak egy teljesen újfajta égésfolyamatot. Bennünket ezúttal természetesen ez utóbbi érdekel igazán, azonban az előfeltételek nélkül mindez aligha valósulhatott volna meg. Ezért hát vegyük sorra azokat is!
A csekélyebb fogyasztáshoz vezető út egyik kézenfekvő lépése az összlökettérfogat és ezzel párhuzamosan akár a hengerszám csökkentése. Egy nagyobb hathengerű szívómotor helyett így egy, az F700 méreteihez képest mindenképpen kompakt 1,8 literes 4 hengerű motort alkalmaznak. A hengerűrtartalom csökkenéséből eredő teljesítmény-csökkenést kétfokozatú turbófeltöltő rendszer bőségesen ellensúlyozza. Egy nagyobb lapátátmérőjű kisnyomású és egy kisebb átmérőjű nagynyomású töltő van egymás után kapcsolva, amelyek így gyakorlatilag az egész jellegmezőt lefedik.
További fontos technológia a közvetlen benzinbefecskendezés. Amíg azonban például a szériában lévő 350 CGI motor esetében a közvetlen befecskendezés a gyújtógyertya közelében gyulladóképes tüzelőanyag felhő létrehozására szolgál, addig a DiesOtto motor esetében a nagyprecizitású piezo injektorok a homogén tüzelőanyag töltet létrehozását és az égésfolyamat szabályozását is szolgálják. Ez önmagában is 10 százalék körüli fogyasztáscsökkenést eredményez!
Ehhez adódik még a kétfokozatú szelepemelés és a változó szelepvezérlés kedvező hatása. Ez teszi lehetővé a szelepnyitási idők és a kompresszióviszony fokozatmentes állítását. A részterheléskor megvalósítható kompressziógyújtásos égésfolyamat esetén a DiesOtto motor nem tolja ki az összes kipufogógázt a hengerből. Ehelyett csak rövid ideig és kis emelési magassággal nyitnak a kipufogószelepek. Ezért csupán az égéstermékek fele hagyhatja el a hengert, a másik 50 százalék az égéstérben marad és – legalább részben – biztosítja az öngyulladás kialakulásához szükséges magas hőmérsékletet. A hőmérséklet további növelése érdekében a befecskendező szelepek további csekély mennyiségű tüzelőanyagot juttatnak az égéstérbe. Ez ugyan nem gyullad meg, azonban termikus bomláson megy keresztül a forró maradékgázok hatására, és az égéstérben homogén módon eloszló gyulladási csírákat, tűzfészkeket képez. Az ezt követő szívóütemben történik a hengerenként egyedileg megállapított tüzelőanyag-mennyiség befecskendezése. Ekkor kis emelési magassággal, rövid ideig nyit a szívószelep. Ennek hatására egzakt módon mért mennyiségű friss levegő áramlik az égéstérbe és keveredik a maradékgázokkal. Ezt követően a kompresszió ütemben tovább növekszik az erősen szegény keverék hőmérséklete. A munkaütem kezdetére a hőmérséklet eléri azt a szintet, amikor kialakulhat a kontrollált öngyulladás.
A Daimler mérnökei által elvégzett fejlesztőmunka nagyszerűsége az öngyulladás, illetve a befecskendezés kezdetének szabályozásában rejlik. Ehhez a minden egyes hengerben megtalálható nyomásmérő szenzorok jeleit használják fel. Mivel a homogén töltet számos helyen (ön)gyullad, nem terjed lángfront az égéstérben. Hagyományos Otto-motorokban lokális hőmérsékleti csúcsok alakulhatnak ki és úgynevezett hőészterek keletkezhetnek, amelyek elősegítik a NOx képződést. A HCCI égésfolyamat során az égéstérben viszonylag kis hőmérsékleten játszódik le a töltet hő-, majd mozgási energiává történő átalakulása, mely nem kedvez a NOx-képződésnek, ezért csökken lényegesen a motor nyers emissziója. Így az igen költséges kipufogógáz-utókezelési technikák jelentős része is elhagyható; egy egyszerű három utas katalizátorral már az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szint is teljesíthető.

  

Hibrid

Az igen kedvező emissziós értékek az F700 Mercedes új hibrid rendszerének is köszönhetőek. Az indítómotor és a generátor szerepét is betöltő, tárcsa alakú elektromotort építettek a 7G-TRONIC automatikus váltó és a motorblokk közé, közvetlenül a főtengelyre. A nagy nyomaték létrehozására képes erőforrás elindulásnál és stop-and-go üzemmódban elektromotorként funkcionál és támogatja a belső égésű motort. Fékezésnél és kigurulásnál ezzel szemben generátorként üzemel, és visszanyeri a fedélzeten lévő lítium-ion akkumulátorokba a mozgási energia egy részét (rekuperálás), hogy aztán a következő gyorsítás alkalmával azt ismét a kerekek felé közvetítse.

 

 

A gyakorlatban

A kísérleti járműbe épített, új elvekre épülő motor adatait is közzétették. A négyhengerű DiesOtto motor 1,8 literes, 175 kW (238 LE) teljesítményű. Ehhez adódik még az elektromotor 15 kW-os (20 LE) teljesítménye. A hibrid hajtásrendszer együttes maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Mindez arra elég, hogy a nem éppen kisautós befoglaló méretekkel bíró (hossz: 5180 mm, szélesség: 1960 mm, magasság: 1438 mm) F700 kísérleti járművel 7,5 másodperc alatt érhetik el a 100 km/h sebességet, miközben a végsebessége elektronikusan korlátozva van 200 km/h-ban. Hogy a több mint elfogadható menetteljesítmények nem mennek a pénztárcánk, illetve a környezet rovására, azt az új európai menetciklus szerinti (NEFZ) 5,3 literes 100 kilométerenkénti átlagfogyasztás, illetve a 127 g/km-es CO2-kibocsátás garantálja. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hutyutyu.blog.hu/api/trackback/id/tr752053834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása