Április végén, a Pekingi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét a Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján. Ez nem meglepő, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belőle.
A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben. Az 1962-es 250 GTO a 60-as években uralta a GT kategóriát, ma pedig a világ legértékesebb gyűjtemény autói közé tartozik. A másik GTO modell a szintén jól ismert és nem kevésbé fantasztikus, 1984-es GTO. Az 599 GTO nemcsak a leggyorsabb, hanem az eddigi legjobb utcai Ferrari is lesz, méltón viselheti tehát a GTO megjelölést.
Az 599 GTO erőforrása az 599XX-től jön, de a legális utcai használathoz jó néhány dolgot módosítottak rajta. Immár teljesíti az Euro 5-ös kibocsátási normát is. A 65 fokos hengerszögű V12-es hajtómű 8250-es fordulaton adja le 670 lovas csúcsteljesítményét, 620 Nm-es nyomatékát pedig 6500-as fordulatszámon szolgáltatja. F1 stílusú váltóművet kapcsoltak hozzá, amely többszörös fokozat-visszakapcsolásra és 60 milliszekundumos kapcsolási időkre képes. Az 599 GTO speciális futóművet és F1-Trac menetstabilizáló rendszert kapott, melyek úgy működnek együtt, hogy a lehető legnagyobb vezetési élményt biztosítsák.
A 4,7 méter hosszú GTO karosszériáját a Forma 1-ben szerzett tapasztalatok felhasználásával alakították ki; a különféle aerodinamikai megoldásoknak köszönhetően 200 km/óránál 144 kilogramm leszorító erőt termel az autó. A 20 colos felnik mögött új fejlesztésű kerámia fékrendszer dolgozik, elöl 398 x 38 mm-es, hátul 360 x 32 mm-es tárcsákkal. Az 599 GTO 32,5 méter alatt nullára képes fékezni 100 km/óráról.
Újdonság a Racing manettino kapcsoló, amely különböző sportos és pályaversenyzésre alkalmas beállítások közötti válogatást tesz lehetővé. A kipörgésgátló kikapcsolható. Új funkció a Virtual Race Engineer, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetőt a jármű menetteljesítményeiről.
- Kémfotók a masináról:
- És a legfelül említett, alapadó 599XX a tesztpályán:
Friss beugatások