Túl vagyunk a 2010-es első nagydíjon! Bennem kissé vegyes érzelmeket váltott ki..
A végeredmény:
1. | | Fernando Alonso | SPA | Ferrari | B | 1ó39:20.396 | | 49 | | ||
2. | | Felipe Massa | BRA | Ferrari | B | + | 16.099 | | 49 | | |
3. | | Lewis Hamilton | GBR | McLaren-Mercedes | B | + | 23.182 | | 49 | | |
4. | | Sebastian Vettel | GER | Red Bull-Renault | B | + | 38.799 | | 49 | | |
5. | | Nico Rosberg | GER | Mercedes | B | + | 40.213 | | 49 | | |
6. | | Michael Schumacher | GER | Mercedes | B | + | 44.163 | | 49 | | |
7. | | Jenson Button | GBR | McLaren-Mercedes | B | + | 45.280 | | 49 | | |
8. | | Mark Webber | AUS | Red Bull-Renault | B | + | 46.360 | | 49 | | |
9. | | Vitantonio Liuzzi | ITA | Force India-Merc. | B | + | 53.008 | | 49 | | |
10. | | Rubens Barrichello | BRA | Williams-Cosworth | B | + | 62.489 | | 49 | | |
11. | | Robert Kubica | POL | Renault | B | + | 69.093 | | 49 | | |
12. | | Adrian Sutil | GER | Force India-Merc. | B | + | 82.958 | | 49 | | |
13. | | Jaime Alguersuari | ESP | Toro Rosso-Ferrari | B | + | 92.656 | | 49 | | |
14. | | Nico Hülkenberg | GER | Williams-Cosworth | B | + | 1 kör | | 48 | | |
15. | | Heikki Kovalainen | FIN | Lotus-Cosworth | B | + | 2 kör | | 47 | | |
16. | | Sebastien Buemi | SWZ | Toro Rosso-Ferrari | B | + | 3 kör | | műszaki | 46 | |
17. | | Jarno Trulli | ITA | Lotus-Cosworth | B | + | 3 kör | | műszaki | 46 | |
18. | | Pedro de la Rosa | SPA | BMW Sauber | B | + | 21 kör | | hidraulika | 28 | |
19. | | Bruno Senna | BRA | Hispania-Cosworth | B | + | 31 kör | | műszaki | 18 | |
20. | | Timo Glock | GER | Virgin-Cosworth | B | + | 33 kör | | váltóhiba | 16 | |
21. | | Vitalij Petrov | RUS | Renault | B | + | 36 kör | | futómű | 13 | |
22. | | Kamui Kobayashi | JAP | BMW Sauber | B | + | 38 kör | | hidraulika | 11 | |
23. | | Lucas di Grassi | BRA | Virgin-Cosworth | B | + | 47 kör | | hidraulika | 2 | |
24. | | Karun Chandhok | IND | Hispania-Cosworth | B | + | 48 kör | | kicsúszás | 1 |
Az a fránya hidraulika (BMW Sauber Ferrari).. Antal jedi megmondta volna, hogy mi a hiba. Még 1958-ban az MTZ traktorokban is...
A végeredmény annyira nem mondható meglepetésnek köbö ez volt várható...
Bár sok minden változott a tavalyi év óta, Max Mosley-t Jean Todt váltotta a FIA elnöki székében, megszűntették a tankolást a verseny alatt, Massa visszatért, Raikkonen a szárnyait és a kocsikat bontogatja valamelyik Rally-n, viszont Palik még mindig paraszt, "Gyulám" meg még mindig tökkel ütött...
Az izgalmak szempontjából elég gyéren indult az idény és ezzel nem én vagyok így egyedül.. a meccs alatt egyszer csak azt kérdeztem magamban? ez a FORMA 1?.. Martin Withmarsh a McLaren főmuftija is azonnali szabály változtatásokat sürget, más összetételű gumikat, kötelező 2 kiállást. Shcumák is ilyen "izgalmas" futamokat jósol egész évben.. de most tényleg, milyen verseny az ahol nem szabad hirtelen gyorsabb köröket menni, mert a következő körben már túlhevül a gumi és nem marad a futam végére.. így elég nehéz lesz előzni...
Sajna évek óta ezen megy a húza-vona, hogy miként lehetne élvezhetőbb a cirkusz.. ennek érdekében fagyasztották be a motorokat 10 évre (hurrá...ez má' fejlesztés!), tiltottak be, szélesítettek-rövidítettek terelő szárnyakat.. lettek az autók 10 hengeresből 8 hengeresek.
(Ha valaki engem kérdez, a motor fordulatot szabályoztam volna először 12000 körülire, később esetleg lentebb is, mert már a 10 hengeres gépek is közel 18 ezret pörögtek, most a 8 hengeresek 20-21 ezret.. kisebb fogyasztásra is lehetett volna a csapatokat ösztönözni. Kipufogó gáz kibocsájtás káros gázait is csökkenthetnék határértékekkel amiket be kell tartani.(motorfékpadi mérés) az emisszió úgyis olyan divatos manapság... Lehet, hogy én vagyok túl naív és nem látom azt amit ők látnak, de a (g)épész agyam ilyeneket dünnyög:D)
Friss beugatások