ide kattintva

Címkék

2010 (1) 2 in 1 (1) 4x4 (1) 599 (1) ??????????????? (1) abramovich (1) agyfasz (4) akrobata (1) alkohol (1) állás (1) alma (1) alvás (1) america (1) amerika (1) angeleyes (1) anyák napja (1) áprilisi tréfa (1) arc (1) audi (3) autó (98) automatizálás (1) autószerkezet (6) avatar (2) axe parody (1) a nő és a férfi működése (1) backdoor hacking (1) bagoly (1) bakik (1) baleset (1) balfasz (27) banán (1) barna (1) barna lány (1) béka (1) benzin (1) benzinkút (1) biblia (1) bikini (1) birka (1) bmw (6) bmw m3 gts (1) bölcsész (2) budapest tv (1) bugyi (1) bukás (2) buli (5) burnout (2) cápa (1) cargo bridge (1) cars (2) cd (1) celeb (1) celebkrva (3) cici (31) cigány (1) cipő (1) cnc (1) coca cola (1) coco (1) cola (1) come play (1) corsa (1) counter strike (1) crash art (1) csaj (1) csajok (15) csatatér (1) csirke fej (1) dagadt (1) daimler (1) dal (1) dávid sándor (1) dbs (1) della (1) dér heni (1) detroit (1) diesotto (1) disznótor (8) dob (1) dobos (1) dörzsi (1) dubstep (1) elnevezés (2) elnöki gép (1) első (1) elsősegély (1) elsüllyedt (1) ének (1) epic (2) esés (2) esések (1) este (2) etető hutty (1) eva longoria (1) ezmiez (56) f1 (3) f1 malaysia (3) f430 (1) f700 (1) fagyi (1) fail (5) family guy (2) fankadeli (2) fantázia (1) farsang (1) fehérnemű (2) féktárcsa (1) fellépés (1) fenék (3) fénykép (1) férfi (1) ferrari (5) foci (3) foci vb (1) fogaskerék (3) fogatlan (1) fogkrém (1) fogsor (1) főhe (20) forma 1 (9) fotel (1) fotózás (3) frissbeton (1) ftw (1) fuck (3) fűnyíró (1) futógép (1) gallardo (3) garázs előzetes (1) gépelemek (6) gépészmérnök (1) gépész suna (1) golf (2) gömbmotor (1) google (3) grill (1) gyártás (1) gyártás3 (1) gyártástechnológia (1) gyönyörű (1) gyorshír (1) g pont (1) h1 (1) h1n1 (1) hajtástech (1) háló (1) halottas kocsi (1) harmónika (1) hegesztés (3) helikopter (1) helyesírás (1) helyzethutty (1) helyzetjelentés (1) hétfő (1) hétvége (1) hibrid (1) híd (1) hídépítő (1) hinta (1) hirdetés (2) (1) hogyan készült (1) hólapát (1) hollókoszt (1) hol a hiba (1) honda reklám (1) hool (1) hőtan (1) hummer (4) hun (1) húsvét története (1) hutty (2) huttyogás (178) hutyutyu (2) hutyutyu f1 (1) hvtm (1) idióta (15) időmérő (1) inflagranti (1) interjú (1) ipar (1) ivászat (1) izom (1) japán (6) játék (6) jég (1) jegyzet (1) jelentkezés (1) jerry springer (1) jobbik (1) jóga (1) jóreggelt (14) justin bieber (1) kamu (1) kapucsínó (1) karambol (4) kard (1) katona (1) kávé (1) kémfotó (2) képek (93) képregény (1) képrejtvény (2) kína (3) kínai (1) kispöcs (1) kocka (2) kocsi (1) kocsinyitás (1) kocsi építés (1) kolitűz (1) köpet (1) korcs (1) korcsolya (1) környezet szennyezés (1) köszöntő (1) kowalsky (1) lada (1) lambo quad (1) lánc (1) land rover (2) léé (1) lego (1) lego beton (1) legyen ön is milliomos (1) lélegeztetés (1) leszbi (2) lexus (1) (1) locsoló vers (1) logikai játék (1) lotus (1) low rider (1) luxus (1) macska (1) madonna (1) maffia (1) magyar (4) magyarok (1) magyarország (1) mami (1) mammer (1) máónika show (1) március 15 (4) mark webber (1) másnap (3) másolat (1) matrica (2) mazda (2) mcdonalds (1) mclaren mp4 12c (1) megasztár (1) melós (2) mercedes (1) mercedes f1 (1) mérés (1) mérnök (1) miert jobb férfinak lenni (1) miért jobb nőnek lenni (1) miért pont hutyutyu (1) mikrobi (1) military (1) mindenkimeghalakocsiban (1) mmk (10) mondena (1) mónika (1) monnyonle (1) mostmegmutatomavilágnakmilyenkőgazdagvagyok (2) motor (2) moto gp (1) mrbean (1) msn vonaglás (1) műábra (3) műhely (3) munka (3) murcielago (2) mustang (3) naftalin ernő (1) napivicc (3) napsütés (1) német (1) nemzeti ünnep (1) nesquik (1) nhl (2) nigger (2) nissan (1) női röpi (1) nők (16) nőnap (2) nyár (1) nyf (19) nyf hónaptár (8) óceán (1) octavia (1) okosság (1) olaj (1) olajfolt (1) operatőr (1) orosz (2) országunk (1) őrültjó (1) ozone mama (1) paint pornó (1) pálcika (2) pályabejáró (2) pamela anderson (1) panoráma (1) parfüm (1) partyarc (1) pdtdi (2) pi (1) pia (2) pillanatkép (1) pilóta (1) pimp my ride policiaj edison (1) pirítós (1) pizza maffia (1) plakát (3) poén (105) politika (1) popsi (25) porsche 918 spyder (1) póz (2) pufi fánk (1) puncivirág (1) puska (1) quadster (1) random (2) random hutty (3) reggel (1) reggeli (1) régi (2) reklám (3) renault (2) rendőr (3) rendszám (1) rénszarvas (1) repülés (2) részeg (2) retekklub (2) retró (1) reugeto (1) rezsó (1) riherongy (1) robogó (2) robotzsaru (2) román (1) románia (1) röplabda (2) rubik kocka (1) rugó (1) sabrina (1) safety car (1) sanghai (1) schmitt (1) sexy (3) shelby (1) sirály (1) sírjakvagynevessek (1) skydive (1) sör (2) sörnyitó (1) south park (1) spanyol tengerpart (1) sport (6) start étterem (2) star trek (1) star wars (1) stohl (1) stohlmageddon (1) strand (1) suna (73) suv (1) suzuki (1) swift (1) szabadkőműves (1) szabadságharc (1) szamba (1) szavazás (11) szék (1) szekér (1) szemek (1) szemtől szemben (1) szennyezés (1) szigeti (1) szőke nő (8) szombat (1) szopás (2) szurkoló (1) találmány (1) tánc (2) tanga (2) tank (1) tankol (1) tanksapka (1) tavasz (2) táviránytó (1) távol kelet (1) technika (1) tél (1) tenisz (1) terepjáró (3) teszt (2) tésztahíd (1) tevepata (1) tigris disznó (1) toiformer (1) tökéletes (1) törés (1) törésteszt (2) tornász (1) történetünk (1) totálkár (1) toyota (2) trabant (1) trianon (1) trüsi (1) tükör (1) tuning show (2) tv (1) üdv újra (1) ugrás (1) ugró hutty (1) újratöltve (1) ülőizébigyó (1) usrael (1) út (1) választás (1) városi autó (1) vasárnap (1) venom gt (1) véradás (1) verseny (1) vezetés (40) vicc (2) vicces (37) video (3) villanymotor (1) visszapillantó (1) víz (1) vízmérték (1) vulkán (1) wc (1) whiteparty (1) wpww (1) yacht (1) zebra (1) zene (8) zenvo (1) zöld pokol (1) zonda (1) zztop (1)

Mik vogymuk?

Az oldal elsősorban a Nyíregyházi Főiskola Gépészeinek készült, hogy legyen valamilyen formában egy közösségi oldal, ahol anyagot, infót, szakmai érdekességeket, linkeket, vélt és valóban humoros matériát, asszonyt, állatot ésatöbbi... lehet megosztani. Ha bármit szeretnétek küldeni nekünk a fent említettek közül, azt a lenti e-mail és egyben msn címre toljátok, de izibe!

gepesz.nyf@gmail.com

Gergelynaptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

TOP Hvtm

Friss beugatások

GYIK

Jogi huttyogás

Az oldal szerkesztői kijelentik, hogy a honlap nem áll jogi kapcsolatban semmilyen hivatalos szervezettel és/vagy intézménnyel, köztük a Nyíregyházi Főiskolával sem. A megjelent tartalmakért felelősséget nem vállalunk. Az oldal segít, de nem oktat, viszont ápol és eltakar. Saját és olvasóink szórakoztatására hoztuk létre. A szerzőket sem a MOSZAD, sem a magyar kormány és egyéb terrorszervezet nem támogatja. A szüleink se túl gyakran. Élünk a szabad véleménnyilvánítási jogunkkal. Megsérteni senkit nem szándékozunk! A valós személyekkel bármilyen egyezés a véletlen műve lehet. Vágod?!

Lapszemle - Blaupunkt Bremen MP78

2010.02.25. 19:52 | GUPPI | Szólj hozzá!

Címkék: autó huttyogás

A brémai muzsikus

Teszt: Lapszemle - Blaupunkt Bremen MP78 

Évekig semmi más nem jutott eszembe a germán cég termékeiről, mint ezüst előlap, világítós kék gomb, kicsit bazári kinézet. Se nem szép, se nem szól olyan jól, minek foglalkozni vele? Meg bevillantak még emlékképek, hogy szolgáltatásban azért tudnak, de ennyi.

Web-fejlesztés logó

 Innen is szép

A Bremen MP78 először a Bluetooth-USB fejegységes összehasonlító cikkhez lett volna alapanyag, de már akkor elkezdtem vakarni a fejem, amikor elolvastam, mi van a dobozára írva. Aztán beszerelték, bekapcsoltam, és leesett, hogy ez valami nagyon más, mindenképp megér egy külön misét.

Dizájn

Derékszögű vonalzóval rajzolták, az kétségtelen. Minden téglalap rajta, csak a kijelzőn kívül minden sarkot lekerekítettek. Erre szokták mondani diplomatikusan, hogy letisztult, le se tagadhatná, hogy német termék, nekem elsőre az ugrott be, hogy poroszos.

A gombok, ó azok a gombok! Végre a Kedves Gyártó meg meri tenni a hightech korában, hogy sok (értsd: elegendő) gombot rakjon az előlapra, és nem gondolja, hogy az agyonbonyolított menüvel vidám lenne elszórakozni a nagyméretű színes kijelzőn, egyetlen forgatható-nyomogatható integrált vezérlőszervvel. Mert nem lesz az – még ha ennek a kezelőszervnek valami fantáziadús elnevezést találnak is ki, akkor se.

Apropó, kijelző. Itt érhető először tetten, hogy a cucc egy kategóriával felfelé lóg ki az eredetileg tervezett brancsból. Színes LCD-t kapunk ugyanis, ami nagy is, szép is, jó is, ha mondjuk külső navit kötünk a kütyüre, vagy akár DVD-lejátszót (mert ezt is megtehetjük). Adminisztratív félreértés miatt első körben spanyol–portugál–orosz–francia nyelvű kézikönyvhöz sikerült csak jutnom, úgyhogy a színes LCD-t ezerszer is elátkoztam. Nem tudtam a demó üzemmódot kikapcsolni, és este majd kisütötte a szemem a színes, villódzó videofolyam. A másik idegesítő dolog a kijelzővel kapcsolatban, hogy miért nem kikapcsolható például – ennyi pénzért ez az egy pluszfunkció beleférhetett volna. 

Web-fejlesztés logó

 Színes nagyképernyős

Motorosan lenyíló előlap, gyengécskének tűnő fém fülekkel. Nagyjából ennyit tudnék írni a kivitelezési hiányosságok című bekezdéshez. Meg ugye a távirányító: kevés rajta a gomb, hogy kötekedjek még egy kicsit. Végére pedig a hangerőszabályzóba süllyesztett kék gomb, amely ki-be kapcsolja a fejet, és némításra is lehet használni. Ennél kicsit többet vártam volna, ergonómiában ebből a kombóból jóval többet ki lehetett volna hozni, de egye fene, elnézzük. (A gombok miatt, de csakis azért.) A sötétben nagyon zavaróan világító kék gombot középen viszont nem, nem, soha.

Alapszolgáltatások

Hogy klasszikust idézzünk, Szól a rádió – mégpedig nem is akárhogy. A vétel nagyon jó, tiszta, első körben csak nyomdafestéket nem tűrő jelzők jutottak eszembe. Reccsenésmentesen stabilak a befogott állomások, tényleg állat, már ha valaki bírja az egész napos rádiózást. A vétel minőségéről a TwinCeiver fantázianevű technológia gondoskodik, nagyon leegyszerűsítve dupla tuneres a készülék, mint a Beckerek, de van még benne más rafinéria is, részletek a keretesben. Az elvárható szolgáltatási színvonalat persze csont nélkül hozza a Bremen, négy hullámhosszon keres, 36 csatornát tudunk tárolni, kiírja a képernyőre a csatorna által sugárzott egyéb infót, mint a csatorna neve, előadók, számcímek, satöbbik. Ami viszont extra, a TMC jelfogó és dekóder, ilyennel még nem találkoztam ebben a szegmensben.


Mi is az a TwinCeiver?

A Blaupunkt 1997-ben dobott piacra először olyan – DigiCeiver technológiájú – autórádiót, amelynek tunere a bejövő analóg jelet digitális jellé konvertálta. Ennek révén lehetővé vált a digitális jel finomítása, feljavítása egy processzor – ún. DSP – segítségével, az eredmény pedig kiváló rádióvétel és hangminőség lett.

A TwinCeiver gyakorlatilag a DigiCeiver technológia továbbgondolása, legalábbis arra épül. A TwinCeiver ugyanis két különálló DigiCeiver tunert használ, és ezek jeleit hasonlítja folyamatosan össze, majd választja a jobb minőségűt. Ezzel egyrészt még jobb lesz a hangminőség, másrészt a helyi adók nagyobb távolságból foghatók be tisztán.


 

A CD-játszó motorosan lenyíló előlapja nem lassú, de van sok halkabb. Az előlap dőlésszöge állítható, ami klassz, de csak ott van értelme, ahol függőleges a középkonzol, és az aljára kell beépíteni. Kényelmi funkció, végül is megér egy piros pontot. A lemezeket – eredetit, írottat, tökmindegy neki – elég gyorsan és hangtalanul olvassa be. A CD-Text funkciók mennek, mindent kiír a képernyőre, ha talál a lemezen infót. Ügyes orosz mérnökök megoldották azt is, hogy minden műsorforrás lejátszásánál eltérő háttér legyen a kijelzőn, ráadásul a műsorforrás stilizált képe is megjelenik, igazi műmájer funkció. (Olyan azért ritkán van, hogy nem tudom, épp mit hallgatok.) A lejátszó természetesen olvassa az mp3 és wma formátumokat, ez ebben a kategóriában már nem szám, de azért említsük meg. 

Web-fejlesztés logó

Telefonálni is tudunk, a Bremen kapott beépített Bluetooth modult is, a külső mikrofon természetesen tartozék. A funkció jól, nagyon stabilan működött, az automatikus csatlakozással az eszközök párosítása után semmi gond nem volt, híváskor és fogadáskor sem. Egy Nokia és egy Windows Mobile alapú HTC telefonnal próbáltam szinkronizálni, viszont egyikkel sem akart menni. A teszt két hete alatt ez annyira nem zavart volna, de leginkább azért nem, mert nem fizettem érte. A hangminőséggel meg voltam elégedve, a beszélgetések hangerejét be lehet állítani és a beállítást menteni, de beszélgetés közben is egyszerűen állítható. Mivel sokat autózom és sokat kell telefonálnom, ez újabb pluszpontokat eredményez.

A fejegység felsőkategóriás termékhez illő módon alkalmas USB-s eszközök fogadására. A külső eszköz csatlakoztatására a kivezetés hátul található, a csatlakozó aljzatba dugott tartozék kábelt akár a fejegység alá a tárolórekeszbe, akár a kesztyűtartóba ki lehet vezetni. A készülék pendrive- olvasásra alkalmas, és naná, hogy iPod-kompatibilis. Ha ez mind nem lenne elég, az előlap mögött kártyaolvasó is van, innen is beolvashatunk tartalmat, a Bremen 32 GB méretig kezeli az SD és SDHC formátumú kártyákat.

Az a bizonyos plusz

Induljunk ki abból, hogy ez a fej megérdemel egy jobb minőségű komponens szettet, egyébként nem lenne érdemes megvenni. Uram bocsá' egy erősítőt, haladók mélynyomót is vizionálhatnak. A Bremen ugyanis partner akár egy passzív, akár egy aktív rendszer kiszolgálásában, de ne szaladjunk ennyire előre. (A nem annyira haladók részére legközelebb lesz egy kis összefoglaló a hangminőségre gyúrt autóhifi sötét bugyrairól.) 

Web-fejlesztés logó

Először is a hangszínbeállítások. Persze vannak előre programozott gyári sémák, de a saját fülre szabott beállításokat 7 sávos parametrikus equalizer segítségével tudjuk belőni. Extra szolgáltatás a Digital Noise Covering, amely az utastérbe helyezett mérőmikrofon információi alapján folyamatosan vizsgálja a hangzást, és a menetzaj függvényében módosítja a hangszín-, illetve az egyes hangsávok hangerő-beállítását.

A Bremen szoftvere aktív hangváltót (crossovert) is tartalmaz, azaz passzív, külső hangváltó doboz nélkül is be lehet állítani a két- vagy háromutas komponensszett és a mélyládák vágási frekvenciáit. Ilyesmivel általában csak elvetemült hifisták foglalkoznak, végre ők is kapnak valamit a Kékpöttyöstől. 

Web-fejlesztés logó

 Csak a kék szem ne lenne

A hangminőség nirvána ez után jön még, a rendszerbe ugyanis került digitális jelprocesszor, magyarul DSP is. A segítségével be lehet lőni a megszólaló zene térbeli elhelyezkedését, azaz a kocsiban előttünk lévő virtuális színpad szélességét és mélységét is – de ez már tényleg csak hardcorehifi- mániákusoknak való bolondság. Rosszmájúak szerint pár nap állítgatás után már majdnem olyan jól szól, mint egy feleannyiba kerülő szobai cucc.

Hangjáról röviden annyit, hogy sajnos nem sikerült az általam referenciának tekintett rendszerben meghallgatni, csak egy jóval egyszerűbb láncban, de ott is kellemes csalódást okozott. Hogy ne maradjak élmény nélkül, beülhettem a gyártói képviselet demoautójába, ahol a Bremen a márka krémjét képviselő Velocity osztályú erősítőkkel és hangszórókkal összekötve muzsikált. Igazából két dolog ragadt meg bennem, egyrészt a nekem túl száraz, vegytiszta hangzás, és hogy a nem túl ideális komponensbeépítés ellenére klassz teret varázsolt az autóba. Utóbbi miatt le a kalappal, annak ellenére, hogy sem a demorendszer, sem annak beállításai nem az én ízlésvilágomat tükrözték. 

Web-fejlesztés logó

 Tokkal, vonó nélkül

Végre egy készülék, melybe nem csak a multimédiás előkészítéshez és mindenféle kütyük illesztéséhez szükséges szolgáltatások kerültek bele, hanem a minőségi hangzás szerelmesei is megtalálhatják benne a maguk örömét. Mert összességében nehéz rosszat mondani a Bremenről, az árán – százötvenezer forint – kívül. Viszont ha azt nézem, hogy a konkurenseknél ugyanennyi szolgáltatást nem lehet egy készülékben megvenni, és csak külön kiegészítőkkel (külső BT-modul, DSP) lehet megkapni, akkor az ár bizony reális. Még tart a téli akciók szezonja, ideje lenne jóárasítani. Szóval kéne.

totalcar

A bejegyzés trackback címe:

https://hutyutyu.blog.hu/api/trackback/id/tr301790438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása